Στην πράξη φαίνεται τι είναι αυτό που υπηρετεί αυτή η κυβέρνηση και οι νεοφιλελεύθεροι, που προπαγάνδιζαν υπέρ της "ελευθερίας της αγοράς".
Κύριοι, που βγαίνετε συχνά - πυκνά στην τοπική μας τηλεόραση, υπερασπιζόμενοι την άρση του καμποτάζ, μπορείτε να τοποθετηθείτε, επί των εξελίξεων;
από τη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:
Υποστολή της ελληνικής σημαίας από τη Louis
Την υποστολή της ελληνικής σημαίας στα κρουαζιερόπλοια του ομίλου αποφάσισε ο όμιλος Louis. Ο όμιλος τo 2005 έκανε χρήση του «νόμου Κεφαλογιάννη» για την ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιου, και ύψωσε μέχρι και σε επτά κρουαζιερόπλοια την ελληνική σημαία απασχολώντας περισσότερους από 700 Ελληνες ναυτικούς, ενώ άνοιξε και στον Πειραιά τα γραφεία της Louis Hellenic Cruises.
Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτές τις εξελίξεις είναι οι αλλαγές που φέρνει στον ανταγωνισμό η ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτικές σημαίες. Συγκεκριμένα ο όμιλος Louis απαντώντας σε ερώτημα της «Ν» δήλωσε: «Το νέο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αυτή τη στιγμή με την άρση του καμποτάζ, καθιστά τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία καθόλου ανταγωνιστικά, αφού είναι εμφανής η ανισότητα που διαμορφώνεται κυρίως στα λειτουργικά έξοδα, συγκρινόμενα με αντίστοιχα πλοία άλλων σημαιών. Για το λόγο αυτό, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αλλάξουμε την ελληνική σημαία».
Σημειώνεται ότι η ελληνική σημαία, ακόμα και με την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών που προέβλεπε ο νόμος Κεφαλογιάννη είναι ακριβότερη από τις μη κοινοτικές αλλά και πολλές κοινοτικές σημαίες. Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι η ελληνική σημαία είναι κατά 300.000 ευρώ περίπου το μήνα ακριβότερη από την σημαία Μάλτας.
Με το ΝΑΤ
Όμως ο όμιλος Louis αντιμετωπίζει και δικαστικές περιπέτειες με το ΝΑΤ Η διοίκηση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου δεν έχει αποδεχθεί μέχρι σήμερα την ισχύ του νόμου Κεφαλογιάννη με αποτέλεσμα να κινηθεί δικαστικά εναντίον του ομίλου για την διεκδίκηση της καταβολής των εισφορών.
Μάλιστα όπως επισήμαναν στη «Ν» στελέχη της εταιρείας, η διατήρηση ελλήνων ναυτικών, εκτός των αξιωματικών γεφύρας και μηχανής που θα παραμείνουν, στα πλοία του ομίλου εξαρτώνται άμεσα από τη δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης με το ΝΑΤ.
Η ΠΕΝΕΝ
Παράλληλα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σε χθεσινή ανοικτή επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Η μοναδική εταιρεία με κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας ανακοίνωσε ότι θα υποστείλει την ελληνική σημαία και πρόκειται να βάλει σημαία Μάλτας και στο εξής δεν πρόκειται να προσλάβει έλληνες ναυτεργάτες».
Αναφορικά με τον νόμο για την άρση του καμποτάζ η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει: «Τώρα που έχουν ήδη ανακοινωθεί τα προγράμματα για την περίοδο 2011-2012 κανένα από τα κρουαζιερόπλοια των πολυεθνικών δεν επέλεξε την χώρα μας ως αφετηρία για την εκτέλεση κρουαζιέρας».
Η ΠΕΝΕΝ ζητά από τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου να αναλάβει πρωτοβουλία προκειμένου να διασφαλισθεί η ελληνική σημαία στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, να εξασφαλισθεί η εργασία των Ελλήνων Ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα.
Οι τρίτες σημαίες
Η δικαστική διαμάχη του ομίλου Louis με το ΝΑΤ είναι πολύ πιθανό να λειτουργήσει και ως αντικίνητρο για την πρόσληψη ελλήνων ναυτικών και για τα υπό τρίτες σημαίες κρουαζιερόπλοια, που θα θελήσουν να υπογράψουν σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο όπως προβλέπει ο νόμος για την άρση του καμποτάζ.
Και αυτό γιατί ως κίνητρο έχει και την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών στο ΝΑΤ, σύμφωνα με το νόμο του 2005. Νόμο που όμως μέχρι τώρα δεν αναγνωρίζει το Ταμείο, και διεκδικεί τα ποσά αυτά από την εταιρεία.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
(φοτό: Στέλλα Λιάτου)