Share |

Αλ. Καλαφάτης: "Σύγχρονος Ευρωπαϊκός Δήμος"

Η πρώτη "Αρχή" του κ. Αλ. Καλαφάτη περικλείει όλη την πολιτική ιδεολογία και φιλοσοφία του. Πρώτος στόχος του να γίνει ο Δήμος "Σύγχρονος και Ευρωπαϊκός". Κι εμείς μαζί του.

Τι θα πεί "Σύγχρονος"; Κάτι ως κατάληξη της διαδικασίας του "εκσυγχρονισμού". Δεν ξεχνιόνται όσα έμαθε, θητεύοντας, ως υφυπουργός, στην "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση Σημίτη. Αυτή την άμοιρη σημερινών ευθυνών "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση Σημίτη, που χάρις στη δημιουργική λογιστική και παρέα με τα swaps της Goldman Sachs, μαγείρεψαν την ένταξη της Ελλάδας στην ιδιωτική λέσχη του ευρώ.

Αν δεν παραπέμπει η λέξη σε αυτά, τότε, με τι θα συγχρονιστούμε; Με την Ευρώπη, μάλλον.

Τι θα πει "Ευρωπαϊκός"; Τι είναι σήμερα "Ευρωπαϊκό"; Η Ευρώπη; Η Ευρωπαϊκή Ένωση; Αυτή η Λέσχη Τραπεζιτών και των υποτελών πολιτικών αυτών;

Ή μήπως υποκρύπτει την ιδέα - και τελικά ιδεολογία- ότι η Ελλάδα είναι μία καθυστερημένη μη "Ευρωπαϊκή" χώρα και πρέπει να τους μοιάσουμε; Ενώ, αντίθετα, η "Ευρώπη" της Ουκρανίας, του Κοσσόβου, του Ιράκ, της Λιβύης, του Αφγανιστάν, η συρόμενη σε "ανθρωπιστικούς" πολέμους, ως ουρά των ΗΠΑ είναι Το καλό Παράδειγμα.

Αυτά νομίζουμε ότι υποκρύπτει ο λόγος: Εκσυγχρονισμό και Εξευρωπαϊσμό.  Τον "εκσυγχρονισμό" του Σημίτη και των επιγόνων αυτού: Σαμαρά, Βενιζέλου και Στουρνάρα. Και τον "Ευρωπαϊσμό" της ιδιωτικής Ε.Ε.  Αντ' αυτών, χίλιες φορές "Ψωροκώσταινα".

Παρ' όλα όσα εμείς λέμε, μας εξηγεί τι σημαίνει, για τον ίδιο, "Σύγχρονο" και "Ευρωπαϊκό":

"Ο Δήμος, λοιπόν, πρέπει να γίνει ένα διεθνές υπόδειγμα αυτοδιοίκησης αντάξιο της φήμης του νησιού μας".

Πάνε πολλά χρόνια, που η διεθνής κοινότητα περιμένει με αγωνία ένα καλό υπόδειγμα αυτοδιοίκησης για να το υιοθετήσει. Μόνο, όμως, ως υπόδειγμα αυτοδιοίκησης. Μόνο ως διαχείριση ενός επαρχιακού Δημαρχείου, θα γίνουμε αντάξιοι της "φήμης" μας. Κι ας κείτονται γύρω από αυτό το δημαρχείο ανθρώπινα ερείπια και καμμένες ζωές. (Για την περίπτωση τους, θα υπάρξει "αλληλεγγύη". Όχι λύση και ριζοσπαστική αντιμετώπιση. Μόνο "Αλληλεγγύη"). 

Και η σύγχρονη "φήμη" μας αντλείται από το γεγονός ότι "Τα τελευταία χρόνια η Κεφαλονιά βρίσκεται στη λίστα των ελκυστικότερων τουριστικών προορισμών".

200.000 στην Κεφαλονιά. 400.000 στη γειτονική και μικρότερη σε πληθυσμό και έκταση Ζάκυνθο. Δεν θα κάνουμε συγκρίσεις με άλλους "ελκυστικούς" τόπους στην Ελλάδα, στη Μεσόγειο και στον κόσμο.  Αν το κάνουμε θα βρεθούμε κάπου στον πάτο της "ελκυστικότητας".

Είμαστε τόσο "ελκυστικοί" όσο η βιομηχανία του τουρισμού μας το επιτρέπει. Είμαστε τόσο ακριβοί για τους ξένους και τόσο φτηνοί για μας, όσο οι τουρ οπερέητορς αποφασίζουν. Από τη στιγμή, που κατά τον κ.Καλαφάτη, είμαστε "από τους ελκυστικότερους" αυτή η εξάρτηση δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει. Τους οφείλουμε την "ελκυστικότητα μας". Τη χρωστάμε σε αυτούς που όποτε θέλουν φέρνουν στο νησί 200, χίλιους ή τίποτα. Πάντως, ούτε οι Ρώσοι επισκέπτες γνωρίζουν ότι η Κεφαλονιά είναι μέρος του Μυθικού Βασιλείου του Οδυσσέα, ούτε οι Ρουμάνοι ότι είμαστε η άλλη πατρίδα του Παναϊτ Ιστράτι. (Το ψάξαμε). Οι τουρ οπερέητορς που τους πάνε, τους φέρνουν, τους κοιμίζουν και τους απομυζούν δεν τους το λένε. Δεν τους ενδιαφέρει.

Εκείνη η "φήμη" που οφείλεται στην ιστορία, στους ναυτικούς, τους μετανάστες και τους πνευματικούς ανθρώπους, μάλλον, δεν είναι η αιτία της ελκυστικότητας. Το μόνο ελκυστικό είναι το κέρδος του ολιγοπώλιου και των προσκολημένων σε αυτό.

Θα γίνουμε, λοιπόν, "υπόδειγμα αυτοδιοίκησης", όταν ο κ. Καλαφάτης θα καταφέρει την "οικονομική εξυγίανση", δημιουργώντας πλεόνασμα στο Δήμο. Όπως έγινε "υπόδειγμα" η Ελλάδα της Μέρκελ με το "πρωτογενές πλεόνασμα" των Σαμαρά και Βενιζέλου. Αυτή η παράγραφος αφορά τη δεύτερη "Αρχή" του κ. Καλαφάτη: "Οικονομική εξυγίανση". Του δήμου, βεβαίως. Για τη δική μας ούτε λόγος. Όπως δεν κάνει λόγο ο Σαμαροβενιζέλος για τη μεθοδευμένη και δόλια  υπερχρέωση των πολιτών, πανηγυρίζοντας για το "πρωτογενές πλεόνασμα". 

Κοιτώντας τις φωτογραφίες, που ευγενικά μας έστειλε ο φίλος Αλέκος, είδαμε ότι εντελώς συμπτωματικά η αίθουσα γέμισε από όσους στηρίζουν τη συγκυβέρνηση. Πώς να μη της μοιάσουν τα λόγια τους; Έχουν ίδια πηγή έμπνευσης.

 

Τελικά, είχαμε δίκιο:

Η μάχη θα δοθεί ανάμεσα στους Ριζοσπάστες και τους δήμαρχους του Libro D' Oro.

 

(για τις υπόλοιπες "αρχές", σύντομα. Αν και για την "3. Διαφάνεια. Στόχος: Ουδεμία οικονομική συναλλαγή επιλήψιμη και αδιαφανής." σε συνδυασμό με την "6. Αξιοκρατία", προσωρινά, τους παραπέμπουμε στη σελ.4 του Νυστεριού. Άμα απαντήσουν, να μου το πείτε. Θα θυμηθούμε και άλλα από τις μέρες "διαφάνειας" και "αξιοκρατίας" των παλαιοδημάρχων. Το παρελθόν τους δεν εγγυάται του λόγου το αληθές). 

 

ΥΓ: Επειδή εμείς δεν ήμασταν εκεί και η άσκηση κριτικής περίσσεψε, ας βάλουμε καλές κρίσεις άλλων για την πρώτη συνάντηση της "Ενωμένης Τετράπολης":

  • Χαρακτηριστικό της ομιλίας του υποψήφιου Δήμαρχου, όπως θα διαπιστώσετε και από τα video που ακολουθούν, ήταν ο μεστός πολιτικός λόγος, τα σωστά ελληνικά, η αμεσότητα, ο ομιλητής διάβαζε εκτός κειμένου, η παρακολούθηση των όσων έλεγε από τους παραβρισκόμενους, κυριολεκτικά δεν ακουγόταν κιχ!  
  • Στην ομιλία του δεν έγινε καμία αναφορά για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας και τα Μνημόνια,  στάθηκε αποκλειστικά και μόνο στα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει σαν Δήμαρχος καθώς και το θέμα της σημερινής πρώτης συνάντησης αφορούσε την ανακοίνωση των αρχών της δημαρχίας του.

Η "τρέχουσα οικονομική κατάσταση" είναι η ζωή μας. Αυτή δεν ανήκει στα προβλήματα που "αποκλειστικά" θα αντιμετωπίσει, ούτε εμπεριέχεται στις "αρχές της δημαρχίας του". Είμαστε αποκλεισμένοι.

 

την εικόνα φιλοτέχνησε ο Δον ΨΥΧΩΤΗΣ.

Μεγάλη Δευτέρα (ο λαός με τη μαχαίρα)

14 Απριλίου 1951- 14 Απριλίου 2014.

Έστησε ο Έρωτας χορό με τον ξανθό Απρίλη.

Κι η Φύση βρήκε την καλή και τη γλυκιά της ώρα.

Νερά καθάρια και γλυκά, νερά χαριτωμένα.

Χύνονται μες στην άβυσσο τη μοσχοβολισμένη.

Τα σπλάχνα μου και η θάλασσα ποτέ δεν ησυχάζουν

(Διονύσιος Σολωμός).