Share |

Η ΔΕΗ και οι αιχμάλωτες Επιστήμη και Πολιτική

  • "Κοινωνικό αγαθό είναι μόνο το νερό. Τίποτα άλλο. Μπορείς να ζήσεις και χωρίς ενέργεια. Μπορείς να πας σε ένα χωριό και να ζεις με τη λάμπα που ανάβαμε παλιά, δεν χρειάζεται το ρεύμα να το έχεις πάντα. Άρα λοιπό το ρεύμα δεν είναι κοινωνικό αγαθό".

Μιχάλης Ταμήλος, βουλευτής ΝΔ

Ο κ. Ταμήλος δεν μιλά για την ιδιωτικοποίηση ή μη της ΔΕΗ. Υπερασπίζεται τη φτωχοποίηση. Ως καλός χριστιανός που είναι, συνιστά αδιαφορία και περιφρόνηση για όσους θα μείνουν με μια λάμπα στο σπίτι. Καθότι, είναι απολύτως φυσικό, ηθικό και νόμιμο.

Στην πολιτική, το τι είναι ορθό και τι λάθος μας το δίνει η κ. Σοφία Βούλτεψη (ΝΔ). Ρωτήθηκε να εξηγήσει γιατί η ΝΔ το 2011 υπερασπιζόταν το δημόσιο χαρακτήρα των δικτύων της ΔΕΗ,και  είπε:

Ας δούμε τώρα, πώς φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση. Πώς τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και της επιστήμης έγιναν ακριβά αγαθά για πολλούς και ιδιοκτησία κάποιων ολίγων.

Ποιο είναι το ορθό και το λάθος στην Επιστήμη και την τεχνολογία; (Στην Πολιτική το είδαμε).

Το τι είναι Επιστήμη μας το πρωτοδίνει ο Πλάτωνας στον Θεαίτητο:

«έστιν ουν επιστήμη δόξα αληθής μετά λόγου».

Δηλαδή, Επιστήμη είναι Γνώμη αληθινή, επιβεβαιωμένη από τη λογική.  Η εποχή του Πλάτωνα και η άποψη του ότι ο πραγματικός κόσμος είναι ο κόσμος των ιδεών δεν δίνουν αφορμές για να προσθέσει και το "επιβεβαιωμένη από πειράματα". Η επιβεβαιωμένη γνώμη μετατρέπεται σε Γνώση και αποτελεί βάση για εφαρμογές. Ακόμα και αν με τη χρήση του Λόγου γίνεται Δόξα Αληθής, δεν παύει να παραμένει μία «δόξα», μία γνώμη.  Η Γνώση, όμως, αλλάζει. Και πρόκειται για μεγαλοφυή σύλληψη του Πλάτωνα να βάλει στον  ορισμό τη λέξη "δόξα" αντί της λέξης "γνώση". Ακόμα και αυτό που λέμε "ορισμός" είναι μόνο μία γνώμη. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ορίσεις το κάθε τι. Κυνικά, λέμε ότι εμείς διαλέξαμε έναν ορισμό, που εξυπηρετεί το σκοπό μας.Ακόμα και η από πειράματα και εφαρμογές επιβεβαιωμένη Αλήθεια παραμένει μία προς ανατροπήγνώμη και γνώση:

  • Στη Θεωρία των Πάντων και στα πειράματα του CERN υπάρχουν ενδείξεις και υποψίες που  τείνουν προς την αμφισβήτηση της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας. Αυτό, κι αν συμβεί, δε θα αλλάξει το γεγονός ότι από τη Θεωρία πήγαμε σε πράξεις και εφαρμογές, που επηρεάζουν τη ζωή μας(π.χ. πυρηνική εενέργεια).

Η Επιστήμη, η Πολιτική και όσα απορρέουν από αυτές είναι δέσμια μιας κατάστασης. Η κατάσταση και οι ορισμοί της ανήκουν σε αυτούς που αποφασίζουν. Και συμβαίνει να είναι οι Λίγοι (ποιοτικά και ποσοτικά). Έχουν, όμως, την εξουσία, που τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν και να διατάσσουν. Αυτό το πολίτευμα, όπως κι αν το έχουν βαφτίσει, στην ουσία του είναι Ολιγαρχία.

Η κ. Βούλτεψη και ο κ. Ταμήλος είναι υπηρέτες -εκτελεστικά όργανα- αυτών των Λίγων. Και δίνουν ορισμούς που εξυπηρετούν τους Ελάχιστους.

Αν το ρεύμα δεν είναι κοινωνικό αγαθό, γιατί να είναι το νερό; Όταν είναι η ώρα της ιδιωτικοποίησης του νερού λένε το ίδιο. Και με λογικούς ακροβατισμούς, μπορεί να σου πουν ότι το νερό είναι αγαθό, αλλά όχι και οι σωλήνες του νερού. Μήπως, όμως,  είναι η περίθαλψη ή η παιδεία κοινωνικά αγαθά; Κάποτε ήταν.

Η μεγάλη αλήθεια είναι ότι η ζωή, χωρίς κοινωνικά αγαθά, παύει να είναι αγαθό.

 

Κι ας έρθουμε σε αυτό που μας καίει σήμερα. Γιατί το ρεύμα "δεν είναι κοινωνικό αγαθό";

Γιατί, απλούστατα,  κάποιοι έτσι αποφάσισαν. Και δεν το αποφάσισε κάποιο μίσθαρνο όργανο που ακούει στο όνομα Ταμήλος. Η παραγωγή Επιστήμης, Πολιτικής και Αγαθών ελέγχονται από αυτούς που αποφασίζουν τι κάθε φορά είναι το καθένα. Και αυτοί που αποφασίζουν είναι οι έχοντες το χρήμα.

Είναι υπόθεση του 19ου αιώνα το πώς το ρεύμα έπαψε να είναι κοινωνικό αγαθό.

Το ότι η Πολιτική, όπως την ξέρουμε, είναι αιχμάλωτη συμφερόντων το γνωρίζουμε. Η νεωτερική μυθολογία θέλει την Επιστήμη και την πρόοδο της ουδέτερες, ανεπηρέαστες και αυθύπαρκτες. 

Η ιστορία και η ζωή του Νίκολα Τέσλα (1856-1943) τους διαψεύδει.

Το 1888, ο Τέσλα σε αντίθεση με τον Τόμας Έντισον, προτείνει το εναλλασσόμενο ρεύμα ως εργαλείο μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας. Ο επινοητικός Τέσλα για να εξελίξει Επιστήμη και εφαρμογές της έχει χρηματοδότες. Εξ ορισμού, η Επιστήμη και η Αλήθεια συνδέονται με τα εκάστοτε συμφέροντα. Ο τραπεζίτης Μόργκαν χρηματοδοτεί τον Έντισον και ο βιομήχανος Γουέστινγκχάουζ τον Τέσλα. Η σύγκρουση αναπόφευκτη, με νικητή τον Τέσλα. Η πρώτη εφαρμογή του εναλλασσόμενου ρεύματος είναι η ηλεκτρική καρέκλα!

Ο Τέσλα προχωρά σε μαζική παραγωγή εφευρέσεων, πάντα με χρηματοδότη. Με 13 διπλώματα ευρεσιτεχνίας είναι ο άνθρωπος που όρισε την εκπομπή και λήψη ραδιοκυμάτων. Λίγο πριν το τέλος της ζωής του αναγνωρίζεται, επίσημα, ως ο εφευρέτης του ραδιοφώνου. Το 1893 γίνεται η πρώτη εφαρμογή εναλλασσόμενου ρεύματος για τον φωτισμό της πόλης του Σικάγο. Το 1895 ο Ρέντγκεν , με τη βοήθεια του Τέσλα ανακαλύπτει τις ακτίνες χ.

Η μεγαλοφυία εκλαμβάνεται και συμβαδίζει με την τρέλα. Το 1898 δήλωσε ότι κατάγεται από εξωγήινους πολιτισμούς και η δήλωση του γίνεται αντικείμενο άπειρων ερμηνειών, όσες και η πανσπερμία του σύμπαντος. Αναζητώντας τα όρια της Γνώσης, της Επιστήμης και του Ανθρώπου, είχαμε γράψει:

  • "Η ύπαρξη της Επιστήμης δεν αποκλείει και δεν στέλνει στο πυρ το εξώτερον την αναπόδεικτη αλήθεια. Δεν μπορεί να αναιρέσει τη φιλοσοφία, την πίστη, τη γνώμη και, εξ ορισμού, δεν θέλει ή δεν πρέπει να θέλει να το κάμει".
     

Από τότε ως σήμερα, η μυστικοπάθεια και ο ολιγαρχικός έλεγχος της Επιστήμης και της Γνώσης δίνουν τροφή στη φαντασία και στις συνομωσίες. Η συνομωσιολογία είναι αποτέλεσμα της καχυποψίας των πολλών και της μυστικότητας των λίγων. Όσο απουσιάζει η διαφάνεια και ο δημοκρατικός έλεγχος, ο έλεγχος του Δήμου, αυτό θα συνεχίζεται και, τελικά, θα χρησιμοποιείται, για να χάνει κάθε αίσθηση αλήθειας ο λαός. Για να μπορεί να πιστεύει και στο αναπόδεικτο.

  • Στις αρχές του 17 αιώνα ο F. Bacon ο οποίος χαρακτηρίστηκε ως ο Αρχιτέκτων της Νέας Επιστήμης γράφει τις επιστημονολογικές του απόψεις, σύμφωνα με τις οποίες ο χαρακτήρας της επιστήμης πρέπει να είναι δημόσιος, δημοκρατικός και συνεργατικός ενώ πρέπει να γίνεται σαφής χρήση της γλώσσας και της ορολογίας.

Το 1898 ο Τέσλα ισχυρίστηκε, δημιουργώντας και χρησιμοποιώντας μια συσκευή τηλεγεωδυναμικής, ότι ήταν υπεύθυνος για μικρό σεισμό που συνέβη στη Νέα Υόρκη. Σήμερα γνωρίζουμε πως η πρόκληση σεισμών με ηλεκτρομαγνητικούς παλμούς (EMP ή ΗΜΠ) είναι όντως εφικτή.

Οι ισχυρισμοί του για τις δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας και στο πού μπορούν να στείλουν τον άνθρωπο χαρακτηρίζονται εξωφρενικοί και αποκτά το χαρακτηριστισμό του "τρελού επιστήμονα".

Από το 1898 έως το 1903, με χρηματοδότηση του JP Morgan είχε αποτραβηχτεί σε πειράματα για τη λεγόμενη «ελεύθερη ενέργεια» στο Κολοράντο Σπρίνγκς και στο Λονγκ Άιλαντ. Ο JP Morgan διακόπτει τη χρηματοδότηση , για ένα απλό λόγο: Από τα πειράματα και την εκφρασμένη επιθυμία του Τέσλα, δεν θα είχε κέρδος. Ο σκοπός του Τέσλα ήταν η δωρεάν διανομή ηλεκτρικής ενέργειας. Είχε πει για το θέμα αυτό:

  • «H ενέργεια βρίσκεται παντού και σε αφθονία. Εμείς όμως διψάμε. Μοιάζουμε με κάποιον που βρίσκεται πάνω σε μια βάρκα σ’ ένα ποτάμι, αλλά πεθαίνει από τη δίψα, γιατί δε διαθέτει ένα ποτήρι για να πιει νερό».

Από το 1918 έως το 1922 κατοχύρωσε διάφορες πατέντες και ευρεσιτεχνίες για τη μηχανική των υγρών οι οποίες αγοράστηκαν από διάφορες εταιρίες για να τις εμπορευματοποιήσουν.

Το 1924 ο Τέσλα ισχυρίστηκε ότι είχε εφεύρει την περιβόητη «ακτίνα θανάτου», ένα υπερόπλο ικανό να καταστρέψει μεγάλες εκτάσεις δηλαδή έως και 10.000 αεροπλάνα σε απόσταση 200 μιλίων, ενώ επίσης ισχυρίστηκε ότι αυτό ήταν υπεύθυνο για την έκρηξη στην Τουγκούσκα. Φυσικά οι δημοσιογράφοι και ο επιστημονικός κόσμος τον περιγέλασαν ενώ μέχρι σήμερα οι μελετητές εντάσσουν αυτή την εφεύρεση στο τομέα των ανεξήγητων φαινομένων και γεγονότων. Σήμερα η προσπάθεια αποκρυπτογράφησης μέρους των θεωριών και ανακαλύψεων του Τέσλα γίνεται με συστήματα όπως το Haarp.

Από το 1936 έως το θάνατο του το FBI παρακολουθούσε τις συνομιλίες και τις κινήσεις του Τέσλα φοβούμενοι ότι είχε αναπτύξει φιλικές σχέσεις με την σταλινική Σοβιετική Ένωση.

Ο Τέσλα ισχυριζόταν, μέσα σε όλες τις άλλες θεωρίες του, ότι το 2035 η μόλυνση του νερού θα είναι πολύ χαμηλή, τα ποσοστά παραγωγής δημητριακών πολύ υψηλά, αναδάσωση όλων των καμένων και άνυδρων περιοχών και εκμετάλλευση των πηγών ενέργειας με τρόπο φιλικό για το περιβάλλον . Σύγχρονοι μελετητές του έργου του τον έχουν αποκαλέσει «τον άνθρωπο που εφηύρε τον Εικοστό Αιώνα» και «προστάτη άγιο του σύγχρονου ηλεκτρισμού».

Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να είχαν γίνει αν ο κόσμος και η Επιστήμη δεν ήταν υποτελή σε χρηματοδότες.

Θα μπορούσαν και σήμερα να γίνουν ωραία πράγματα, αν είχαμε Δημοκρατία, δημοκρατικά Πανεπιστήμια και δημοκρατική επιστήμη.

Τότε, οι Ταμήλοι θα ήταν οι τρελοί για δέσιμο.