Από τότε που την "έφτιαξαν" απέκτησε μόνιμη στήλη στις προεκλογικές εξαγγελίες.
Ο κ. Καλαφάτης είπε ότι "την έφτιαξαν, αλλά δεν ολοκληρώθηκε". Και υπόσχεται την "ολοκλήρωση" της. Ο Αλιβιζάτος, αφού άσκησε την προεκλογική κριττική του, είχε φέρει υπουργό να τη δει, για να την "ολοκληρώσει". Πόσοι ακόμα την έδειξαν ως παράδειγμα προς αποφυγή, αλλά και "ολοκλήρωση"; Ήταν κοινό σημείο αναφοράς κάθε "αντιπολίτευσης". Σήμερα, στον δικό τους καθεστωτικό κόσμο, "αντιπολίτευση" δεν υπάρχει. Όλοι κυβέρνησαν ή συγκυβέρνησαν και μαρίνα δεν έγινε.
Ο κ. Καλαφάτης είπε, ακόμα, ότι "εμείς οραματιστήκαμε μια μαρίνα διαχείμανσης σκαφών". Κι όχι απλά μια μαρίνα ολιγόωρης στάσης σκαφών.
Εμείς θα δούμε σήμερα πώς τα "μεγάλα έργα" θάβουν τις μεγάλες ευκαιρίες, όταν οι διαχειριστές της εξουσίας είναι αυτοί που γνωρίσαμε. Αυτοί που θέλουν να συνεχίσουν να κυβερνούν σε Κεφαλονιά και Αθήνα.
Η ιστορία της Μαρίνας ξεκίνησε το 1986.
Το Φλεβάρη του 86 κάνει "απόβαση" στην Κεφαλονιά αντιπροσωπεία της Ιταλικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας. Τότε, ήταν η τρίτη σε αριθμό σκαφών στον κόσμο. Η άφιξη της αντιπροσωπείας είχε ένα και μόνο σκοπό: Τη δημιουργία μαρίνας διαχείμανσης σκαφών στην Κεφαλονιά. Ένα δώρο "εξ ουρανού" για τη μικρή πατρίδα μας.
Και, φυσικά, κανένας Κεφαλονίτης πολιτικός δεν την είχε "οραματιστεί". Πήραν το όραμα κάποιων άλλων και το έκαμαν μπάζα και πεταμένα λεφτά στη θάλασσα.
Η επιλογή της Κεφαλονιάς και μάλιστα του Αργοστολίου έχει τη δική της γοητευτική ιστορία.
Ανάμεσα στην Ιταλία και τις ανατολικές ακτές της Μεσογείου, στη δεκαετία του 80, οργανωμένες μαρίνες υπήρχαν μόνο στην Τουρκία. Πολλή μεγάλη απόσταση. Τα ιταλικά σκάφη που κινούνταν προς την Ανατολική Μεσόγειο ήθελαν έναν ενδιάμεσο χώρο στάθμευσης. Οι Ιταλοί, την προηγούμενη χρονιά, είχαν στείλει στην Ελλάδα ανθρώπους για τη διερεύνηση πιθανών σημείων εγκατάστασης της μαρίνας. Είχε προαποφασιστεί η μαρίνα να γίνει στο χώρο του Ιονίου.
Στην ερώτηση του τότε "Νυστεριού" του Νίκου Σουρή: "Γιατί επιλέξατε την Κεφαλονιά και όχι, π.χ. τη Λευκάδα ή την Κέρκυρα, που έχουν περισσότερες υποδομές;", δόθηκε η εξής απάντηση:
"Δεν μας ενδιαφέρει που το Αργοστόλι είναι έξω από τη βασική ρότα Ιταλίας - Αιγαίου - Αν. Μεσογείου. Η Κέρκυρα έχει περισσότερες υποδομές, αλλά έχει πληγεί από τη νοοτροπία του βιομηχανοποιημένου τουρισμού. Ανάμεσα στη Λευκάδα και στην Κεφαλονιά επιλέξαμε την Κεφαλονιά, γιατί εδώ οι "κατάσκοποι" μας αντιμετωπίστηκαν, ...φιλικά"!!
Οι "κατάσκοποι" εξερευνούσαν το Ιόνιο, παριστάνοντας τους τουρίστες με ...αντίσκηνο. Έγραψε το τότε "Νυστέρι":
Για να στηρίξει την επιλογή της και για να τραβήξει την προσοχή των αρμοδίων, η Ιταλική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία ξεκίνησε τη διοργάνωση ιστιοπλοϊκών αγώνων, με την επωνυμία Kefalonia Cup.
Τα χρόνια πέρασαν και οι "καταλληλότεροι" σε Κυβέρνηση και τοπικά δεν έκαμαν τίποτα. Οι Ιταλοί, αφού βαρέθηκαν να περιμένουν, εγκατέλειψαν την ιδέα και το Cefalonia Cup εκφυλίστηκε σε ...τοπικούς αγώνες Beach Volley!!!
Τέλος δεκαετίας 90, ο ΕΟΤ έχει χρήμα για κατασκευή μαρινών κάπου στην Ελλάδα. Κατατέθηκαν διάφορες προτάσεις και κατέθεσε και ο Δήμος Αργοστολίου. Κεφαλονίτης αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας, μας διαβεβαίωσε ότι οι αρμόδιοι του ΕΟΤ "είχαν βγει από τα ρούχα τους" για τις πιέσεις που δέχονταν, ώστε να δημιουργηθεί μαρίνα στο Αργοστόλι. Οι μετρήσεις του ΕΟΤ έδειχναν ότι το Αργοστόλι δεν βρίσκεται πάνω στη ρότα των σκαφών αναψυχής και αντιπρότειναν τη δημιουργία μικρών λιμενικών έργων υποδοχής στην Ανατολική Κεφαλονιά(Σάμη, Αγία Ευφημία, Φισκάρδο) και την Ιθάκη, όπου ήταν το κύριο πέρασμα των σκαφών.
Ο τότε δήμαρχος ζητά τη συνδρομή του Επιμελητήριου, για να ενισχυθεί η πρόταση του Αργοστολίου: Ζητείται, επειγόντως, μία "εκδήλωση ενδιαφέροντος" από εταιρεία διαχείρισης μαρινών, που θα βοηθούσε το Αργοστόλι στην τελική επιλογή. Με τη βοήθεια ενός Κεφαλονίτη στην Ελβετία, η "εκδήλωση ενδιαφέροντος", με τη μορφή επιστολής, γίνεται από μεγάλη εταιρεία που διαχειριζόταν μαρίνες στη Δυτική Μεσόγειο (θυμάμαι ότι μια εξ αυτών ήταν οι Κάννες).
Παρ' όλο που αυτές οι "εκδηλώσεις ενδιαφέροντος" είναι φιλική εξυπηρέτηση χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα, η επιστολή δόθηκε στο δημαρχείο με μια γραπτή και προφορική "υποσημείωση":
"Αν θέλετε το έργο να είναι βιώσιμο και να υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον, πρέπει η δημοπρασία να περιλαμβάνει λιμενικά και χερσαία έργα". Το κέρδος του εργολάβου από την επιδότηση των λιμενικών έργων θα ήταν το βασικό κίνητρο για την προσέλκυση εταιρειών, οι οποίες θα επένδυαν το "λιμενικό κέρδος" στα χερσαία έργα, μειώνοντας το κόστος της συνολικής επένδυσης.
Αυτό δεν έγινε. Και η πραγματική εκδήλωση ενδιαφέροντος δεν πρόκειται να έρθει. Είναι γνωστό ότι κατά καιρούς γίνεται πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εταιρείες διαχείρισης μαρινών. ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει ενδιαφερθεί για το Αργοστόλι, κάτι που έχει συμβεί με τη γειτονική Λευκάδα.
Υπάρχει, όμως και ένα άλλο "ασήμαντο" πρόβλημα. Έχει καταγραφεί ζημιά σε δύο τουλάχιστον σκάφη, που προσπάθησαν να "διαχειμάνσουν" στο χερσαίο χώρο της μαρίνας. Η μαρίνα είναι απροστάτευτη από εκείνο το ανατολικό φυσούνι που κατεβαίνει από τον Αίνο και τα σκάφη έπεσαν από τα "βάζα", από τις βάσεις στις οποίες τοποθετούνται τα σκάφη στη στεριά.
Πρόκειται για μελετητικό "κατόρθωμα", ανάλογο με αυτό του λιμανιού του Κατελειού, όπου η είσοδος του λιμανιού είναι προσανατολισμένη έτσι ώστε να μπουκάρει ο νοτιάς μέσα και να μην αφήνει τίποτα όρθιο.
Ψηφίστε τους.