Share |

Το ημερολόγιο ενός σεισμόπληκτου (οδεύουμε προς πολεμικό και αντισεισμικό εορτολόγιο)

Άλλη μια μετασεισμική μέρα.

Δεν έχει πλάκα πια.

Οι  σεισμοί δεν σε ξυπνούν. Μερικούς, τους παίρνεις είδηση επειδή τρίζει η στέγη κι όχι γιατί σε δονούν. Οι πόνοι από την ψύξη που πάθαμε συνεχίζονται κι ούτε αυτό έχει πλάκα. Άλλο μία μέρα λούφας κι άλλο να καθηλωθείς.

Δεν είμαστε σίγουροι  αν θα πρέπει να συνεχιστεί το ημερολόγιο.

Θα περάσουμε την ώρα μας, σχολιάζοντας τα ασήμαντα, που ενίοτε, είναι σημαντικά. Κάτι σαν παρατράγουδα.

Κανείς δεν σχολίασε το γεγονός ότι, για να μεταφερθούν οι γέροντες του γηροκομείου στη Μονή του Αγίου Ανδρέα, έπρεπε ο Πρωθυπουργός να ζητήσει παρέμβαση του Αρχιεπίσκοπου(Ούτε καν του τοπικού Επίσκοπου).

Η υπόθεση έχει τη δική της ιστορία. Οι κυρίες, που ως μοναχές, διαχειρίζονται τα της Μονής, είχαν αρνηθεί, με χριστιανικό τρόπο, την προσωρινή  εγκατάσταση των γερόντων στον ξενώνα του Μοναστηριού. Και ως την παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου, οι γέροντες έχουν αλλάξει δύο ξενοδοχεία κι ένα μοναστήρι.

 

Άλλο σεισμικό παρατράγουδο είναι αυτό που γίνεται με το Νοσοκομείο του Ληξουριού. Ενώ το κτήριο κρίθηκε κατάλληλο σε πρώτη φάση, οι Ληξουριώτες υποψιάζονται ότι μεθοδεύτηκαν παρεμβάσεις για να κριθεί ακατάλληλο.  Kαι χτες είχαν μαζευτεί αγριεμένοι έξω από το νοσοκομείο. Το "παρατράγουδο" περιγράφεται στο Ionian Press. Αργοστολιώτες και Ληξουριώτες συμφωνούν, στα πλαίσια της ομόφωνης  αντιπάθειας, ότι δεν πρέπει να έχουν νοσοκομειακή σχέση.

Ένα από τα καλά που έκαμε ο σεισμός ειναι το ολιγοήμερο κλείσιμο του δρόμου Αργοστόλι - Ληξούρι. Μισοδουλειές. Η "Καλή Αποκοπή" δεν ήρθε ακόμα. Και αυτή η ευχή είναι κοινή.

Ο σεισμός ενώνει. Κι εκεί που θα φανεί, ολοκληρωτικά, αυτή η ενότητα είναι στην προετοιμαζόμενη οργάνωση των σεισμοπλήκτων. Αν κάποιοι νομίζουν ότι οι Κεφαλονίτες θα αρκεσθούν στην παθητική αναμονή υλοποίησης αόριστων δεσμεύσεων, κάνουν ένα μικρό λάθος. Το γλέντι τώρα αρχίζει.

(Μόλις τώρα, έκανε ένα σεισμό καλής διάρκειας και μικρής έντασης. Ελπίζουμε σε χειρότερα. Κάποιες Κασσάνδρες έχουν διαψευστεί και δεν είναι σωστό να μείνουν με τη διάψευση. Παρακαλείται ο σεισμός να βάλει το χέρι του ή τα ρίχτερ του).

Βάζουμε δύο επαφές τρίτου τύπου Σαμαρά και πολιτών. (Γιατί, άραγε, τα σχόλια και οι τίτλοι δεν αφήνουν την εικόνα να μιλήσει από μόνη της;)

 

Φάνηκε παράξενο και έκαμε το γύρο του ελληνικού διαδίκτυου, ο σατιρικός τρόπος με τον οποίο οι Κεφαλονίτες αντιμετώπισαν το σεισμό. Τούτη η εικόνα ιδιοκτήτη κάβας είναι χαρακτηριστική. Με ένα καλαμάκι διασώζει την πραμάτεια του. Ο τρόμος , ο πανικός, ο φόβος, αποτυπώνονται στην πράξη του:

Στα ΜΜΕ, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στις Κεφαλονίτικες Αντισεισμικές οδηγίες του Θ. Ματιάτου και μία από τις ιστοσελίδες που το παρουσιάζουν, τα λέει όλα:

"Αυτές τις συμβουλές μόνο κεφαλονίτης μπορεί να σκέφτηκε, αφού αυτοί πρώτα ζουν και μετά γράφουν..."

και έχουμε και το σατυρικό πόνημα του Δ. Αρμόδωρου.

Νέος σεισμός εγένετο εις την Κεφαλληνία/

χρόνια τον αναμέναμε να σπάσει την ανία.

Αυτός ο στίχος δείχνει όλη τη σχέση μας με το σεισμό.

 

Αυτό που δεν έχουν κάποιοι καταλάβει είναι ο κεφαλονίτικος τρόπος αντιμετώπισης των δυσκολιών. Και αυτό είναι διαχρονικό.

Ζακυνθινοί και Κεφαλονίτες, στα χρόνια των Ριζοσπαστών και της Βρετανικής Κατοχής οδηγούνται στα κάτεργα της Κέρκυρας και το γεγονός τραγουδήθηκε, με αυτό τον απίστευτο τρόπο:

"Στην Κέρκυρα μας πάνε να μας κρεμάσουνε. Μα εμείς θα τραγουδάμε, μα εμείς θα τραγουδάμε..."!!!! Και περιγράφει, στο Θεό σας και στον Άγιο Γεράσιμο μας, τη μεταφορά καταδίκων!!! Όποιος δεν ξέρει την ιστορία αυτού του τραγουδιού το εκλαμβάνει ως παιδικό τραγουδάκι.

«Αχ Μαίτουλα τι σού 'μελλε σε τούτο το φεγγάρι/ να πάψουν να σε χαιρετούν ακόμα και οι γαϊδάροι».( Δίστιχο της περιόδου της Ένωσης, το οποίο αναφέρεται στον Εγγλέζο Ύπατο Αρμοστή Μέητλαντ, ο οποίος είχε γεμίσει τα νησιά με την προτομή του και ονοματοδοσίες πλατειών).

Τι άλλο διάολο θέλετε για να καταλάβετε ότι το πρώτο αξιοθέατο της Κεφαλονιάς είναι η κουρλαμάδα; Ακολουθεί ο σεισμός, ως ένας από τους μηχανισμούς που την αποκαλύπτουν, μαζί με  την αποκάλυψη άλλων θείων δώρων:

 

Όπως θα καταλάβατε, στην Καρναβαλική πρωτεύουσα της Κεφαλονιάς, στο πληγωμένο Ληξούρι, θα γίνει ...της Κεφαλονιάς. Εσείς οι άλλοι, που είστε άνθρωποι,  θα λέγατε "θα γίνει σεισμός". Εμείς, που είμαστε άλλο είδος, επειδή τους σεισμούς τους μασάμε, η φράση σας δεν μπορεί να αποδώσει την Καρναβαλική πραγματικότητα του Ληξουριού.

(Και καλό θα είναι τα υπόλοιπα τοπικά κομιτάτα να πάρουν απόφαση για πολεμική απόβαση στο Ληξούρι. Στόχος: Να τους πάρουμε πίσω το επίκεντρο).

 

Με "εντολή Σαμαρά τα λεφτά θα έρθουν" (Κι αν τολμά, ας μη τη δώσει).

Κλείνουμε με τον έναν από τους πολλούς "Εθνικούς" μας Ύμνους.