Share |

Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο

διάφορες απόψεις "περί βίας" και η δική μας, στο τέλος

πηγή: greekrider :

Ενώ ψάχνουν να βρουν τους γνωστούς άγνωστους που έδειραν τον βουλευτή, δηλαδή απλούς ανθρώπους που τα πρόσωπά τους φαίνονται στην τηλεόραση, ακούστε τι έγραψαν άλλοι για το θέμα:

 
Waste:
"ο κόσμος μας, ακόμα και στις πιο εκλεπτυσμένες εκφάνσεις του είναι γεμάτος βία, ή την απειλή της. Το κράτος δε προσπαθεί να κατέχει το μονοπώλιο της βίας σε μια κοινωνία.
 
Είναι υποκριτικό να λέμε πως είμαστε κατά της βίας. Κανείς δεν είναι. Άρα στην ουσία είμαστε κατά συγκεκριμένων μορφών βίας ή συγκεκριμένων φορέων βίας.
 
Το περιστατικό με τον χατζιγάκη από αυτή την άποψη είναι πολύ πιο απλό και ξεκάθαρο. Ο γελοίος τύπος έφαγε μερικές, με τον ίδιο τρόπο που τρώνε μερικές καθημερινά δεκάδες άσχετοι ή μη πολίτες από την αστυνομία. Προς τι λοιπόν αυτή η επιλεκτική ευαισθησία?
Ίσα ίσα εάν κάτι θα πρέπει να με τρόμαζε περισσότερο δεν είναι κάποιοι οργισμένοι τύποι που εξωθεσμικά χτυπάνε τον χατζιγάκη, αλλά η αστυνομία που χτυπά με εξίσου εξωθεσμικό αλλά νομιμοποιημένο τρόπο.
 
Άρα ο πανικός με τον χατζιγάκη έχει να κάνει περισσότερο με το πολιτικό προσωπικό και τους τριγύρω τους (δημοσιογράφους κλπ) που ενώ δεν τους απασχολεί όταν τις τρώει ένα κωλόπαιδο, ταυτίζονται με τον χατζιγάκη που πήγαινε στη βουκουρεστίου, από την οποία περνάνε και οι ίδιοι.
 
πριν 2 βδομάδες η αστυνομία άνοιξε 20 κεφάλια και το σωματειο των νοσοκομιακών γιατρών έβγαλε ανακοίνωση για τη βιαιότητα. Που σκατά είναι όλοι αυτοί οι θορυβημένοι από τη βία δημοσιογράφοι?
 
Όταν λοιπόν λέμε πως είμαστε κατά της βίας, ας έχουμε την ειλικρίνια να διαχωρίζουμε με ποιά βία είμαστε κατά."
 
TVXS
"Κυβέρνηση και αντιπολίτευση, αδυνατούν να καταλάβουν ότι υπάρχουν πλέον άνθρωποι που ΔΕΝ έχουν να φάνε, ότι πάρα πολλοί άνθρωποι είναι οργισμένοι επειδή δεν έχουν δουλειά ή δε θα έχουν σε 6 μήνες, με τη χρεοκοπία και τον εξευτελισμό της χώρας, με το γκρίζο μέλλον που επιφυλάσσεται στους νέους και στα παιδιά των μεγαλύτερων, καθώς και με το γεγονός ότι για το απίστευτο αυτό ναυάγιο δεν έχει τιμωρηθεί, ούτε πρόκειται να τιμωρηθεί κανείς.
 
Ούτε ο κ. Χατζηδάκης είχε καταλάβει τε μέγεθος της συσσωρευμένης οργής, όταν προσπάθησε χθες να βαδίσει ανάμεσα τους διαδηλωτές στη πλατεία Συντάγματος. Οι συνάδελφοι του θα προσέχουν περισσότερο τώρα, αλλά, αν δεν κάνουν στροφή 180 μοιρών, θα το ξαναβρούν μπροστά τους και μάλιστα σε πιο άγρια εκδοχή : έχουμε ήδη μπει στο αστερισμό της αυτοδικίας. .."
 
nd-light
" Έπρεπε να δει κανείς το συγκεκριμένο σύμπτωμα για να αντιληφθεί ότι το πολίτευμα έχει απαξιωθεί πλήρως στα μάτια της πλειοψηφίας?

Γιατί δεν συζητάμε λοιπόν πως φτάσαμε εδώ και ποιοι ευθύνονται? Γνώμη μου είναι ότι η συμπτωματική συζήτηση αποδυναμώνει τελείως τη συζήτηση ουσίας. Ειδικά όταν γίνεται στο δεδομένο περιβάλλον βίας, όπου το συγκεκριμένο περιστατικό είναι σταγόνα στον ωκεανό."

 
"Elikas"
Παίδες, φοβάμαι ότι στην προσπάθεια σας να αξιολογήσετε ηθικά ένα γεγονός μπλέκετε τα μπούτια σας χωρίς λόγο.

Ο ξυλοδαρμός του Χατζηδάκη δεν είναι ούτε δίκαιος ούτε άδικος. Είναι απλά αναμενόμενος. Στο κάτω-κάτω, οι άνθρωποι που τον προπηλάκισαν δεν φαίνονται να είναι τίποτα σκληροπυρηνικοί αντιεξουσιαστές ή παρακρατικοί τραμπούκοι. Είναι απλοί και καθημερινοί άνθρωποι που βλέπουν τις ζωές τους να καταστρέφονται και διψάνε για εκδίκηση.

Όταν ακούν τους πασόκους να ρίχνουν το φταίξιμο αποκλειστικά στους νεοδημοκράτες, βλέπουν το προκλητικό καθεστώς ατιμωρησίας των πολιτικών και εισπνέουν δακρυγόνα επειδή τόλμησαν να διαμαρτυρηθούν, προφανώς και θα μετατραπούν κάποια στιγμή σε οργισμένο όχλο.

Είτε καταδικάσουμε τη βία λοιπόν είτε την αποδεχτούμε, το ίδιο και το αυτό κάνει. Είναι λίγο σαν να καταδικάζεις τη βροχή επειδή φούσκωσε το μπαζωμένο ρέμα και σου πλημμύρισε το αυθαίρετο...

----προσθήκη----

Και για να μη μου πείτε ότι κρίνω με δύο μέτρα και δύο σταθμά, με τον ίδιο κυνισμό ακριβώς μπορώ να σας πω ότι είναι αναμενόμενο να μετατρέπονται οι κάτοικοι του Αγ. Παντελεήμονα σε υποστηρικτές των νεοναζί. Ζουν σε ένα άθλιο γκέτο, κάποιος πρέπει να φταίει γι' αυτό, κι από τη στιγμή που δεν μπορούν να κατανοήσουν ή να αντιμετωπίσουν τα αίτια που προκάλεσαν τη μετανάστευση, ξεσπάνε στους ίδιους τους μετανάστες. Οι οποίοι άλλες φορές είναι αθώα θύματα, κι άλλες φορές επικίνδυνοι εγκληματίες. Απέναντι στον όχλο, το ίδιο κάνει. 

 
Argos
"Μου ζητάτε να καταδικάσω την επίθεση στον Χατζηδάκη. Γιατί; Γιατί πρέπει να είμαι πολιτισμένος; Μα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ για το χάλι που έχουμε τώρα; Η ίδια αυτή κύβέρνηση, δεν είναι αυτή που δεν έστειλε στην δικαιοσύνη ΚΑΝΕΝΑΝ για την κακοδιαχείριση των χρημάτων των φορολογουμένων; Ο κ. Χατζηδάκης δεν ήταν μέλος της προηγούμενης κυβέρνησης; Γιατί απορείτε που κάποιοι πήγαν να του ανοίξουν το κεφάλι; Τι θα τους λέγατε, μην ανησυχείται θα επιληφθεί η δικαιοσύνη; Η ίδια που βιάστηκε να επέμβει για το γεγονός του ξυλοδαρμού του βουλευτή, αλλά πάει με το πάσο της σε οτιδήποτε άλλο;
Δεν νομίζω ότι τα έχουμε δει ακόμα όλα.
Στην ερώτηση ποιός θα φυλάει τους φύλακες, η απάντηση είναι Ο Φόβος."
 
 
 
Θυμίζω ότι πρόσφατα είχε αρπάξει και ο Παναγόπουλος της ΓΣΕΕ τις ψιλές του.
 
Όσοι προσπαθούν να ταυτιστούν με τον λαό ας το σκεφτούν και πάλι δεύτερη και τρίτη φορά.
 
 

Στη διάρκεια της χτεσινής πορείας –και ενώ η πλατεία Συντάγματος είχε μετατραπεί σε πεδίο μάχης- ένας κύριος γύρω στα 60 είχε κολλήσει δίπλα στη διμοιρία των ΜΑΤ που ήταν στην αρχή της Ερμού και δεν ήξερε τι έλεγε – ή μάλλον, ήξερε πολύ καλά τι έλεγε.

Ο κύριος ήταν οργισμένος και καλούσε τους άνδρες των ΜΑΤ να φύγουν, λέγοντάς τους πως προστατεύουν τη χούντα, πως θα έπρεπε να ντρέπονται που χτυπάνε ανθρώπους που θα μπορούσαν να είναι γονείς τους, πως είναι κι αυτοί –οι αστυνομικοί- εργαζόμενοι, πως πληρώνονται με τα δικά μας χρήματα, και άλλα πολλά.

Οι άνδρες των ΜΑΤ δεν αντιδρούσαν. Κάποια στιγμή, ο άνδρας των ΜΑΤ που ήταν ακριβώς δίπλα του γύρισε και του είπε «έχετε δίκιο».

Η χτεσινή πορεία δεν έπρεπε να φτάσει στη Βουλή. Και ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος της δεν έφτασε ποτέ στη Βουλή. Τα χημικά που έπεσαν στο σώμα της πορείας ανάγκασαν τους ανθρώπους να σκορπίσουν στους γύρω δρόμους. Λογικό, τα χημικά δεν αντέχονται.

Όσοι ήταν στη χτεσινή πορεία θα παρατήρησαν πως οι διαδηλωτές δεν έφευγαν. Προσπαθούσαν να βρουν ένα σημείο για να προφυλαχτούν από τα χημικά αλλά δεν έφευγαν.

Στην οδό Βουλής –όπου κατέφυγα για να σταματήσω το κλάμα και να πάρω μια ανάσα-, ήταν μαζεμένος πολύς κόσμος. Κάποια στιγμή, γυρνώ σε 4 νεαρούς που ήταν δίπλα μου και τους λέω «ήταν μια ακόμα καραμπινάτη προβοκάτσια» - εννοώ τα «επεισόδια» στην πλατεία Συντάγματος. Οι νεαροί με κοιτάνε με άδειο βλέμμα –σαν να μην έχω μιλήσει- και τότε συνειδητοποιώ το προφανές: είναι ασφαλίτες.

Οι ασφαλίτες στη χτεσινή πορεία ήταν εκατοντάδες. Ντυμένοι σαν αντιεξουσιαστές, σαν απλοί καθημερινοί άνθρωποι, σαν αθώα κοριτσόπουλα –υπήρχαν και γυναίκες- κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο της Αστυνομίας (και της κυβέρνησης) που ήταν να διαλυθεί η πορεία και να μην φτάσει ποτέ στη Βουλή.

Πάντα υπήρχαν ασφαλίτες. Το θέμα είναι γιατί υπήρχαν τόσες εκατοντάδες ασφαλίτες σε μια εργατική διαδήλωση. Η απάντηση είναι πως το σύστημα ζορίζεται και τα δίνει όλα για να επιβιώσει.

Το πρόβλημα για τους ασφαλίτες είναι πως τους πήραν χαμπάρι όλοι –ακόμα και τα γερόντια-, τους φωτογράφιζαν και οι φωτογραφίες τους είναι τώρα σε όλο το διαδίκτυο. Υποθέτω πως κάποιοι απ’ αυτούς θα υποφέρουν το επόμενο διάστημα. Ας πρόσεχαν – η επιλογή επαγγέλματος και συμπεριφοράς βαρύνει τον καθένα από εμάς και ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να γίνεις τραμπούκος, ρουφιάνος και εχθρός του λαού – μόνοι τους το επέλεξαν. Αν κάποιοι απ’ αυτούς έχουν μετανιώσει, ας βγουν, ας ζητήσουν συγγνώμη και ας παραιτηθούν. Μπάτσος σε εποχή χούντας είναι επικίνδυνο επάγγελμα.

Την ώρα της διαδήλωσης, ο βουλευτής –και πρώην υπουργός- Κωστής Χατζηδάκης αποφασίζει να βγει χαρωπός από τη Βουλή και να διασχίσει το δρόμο, και δέχεται επίθεση όχι από «αναρχικούς» και «κουκουλοφόρους» -όπως θα ήταν βολικό- αλλά από ανθρώπους κάποιας ηλικίας.

Στις επιθέσεις που έχουν γίνει στους δρόμους της Αθήνας σε διάφορους πολιτικούς τον τελευταίο χρόνο, παρατηρούμε πως οι επιθέσεις γίνονται μάλλον από αυτούς που τους ψήφισαν. Δηλαδή, τους επιτίθενται οι πελάτες τους. Λένε πως ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.

Αναρωτιέμαι πόσο έξυπνος είναι ένας πολιτικός που αποφασίζει να κάνει σουλάτσο στην πλατεία Συντάγματος την ώρα μιας τεράστιας διαδήλωσης που γίνεται την επόμενη ημέρα της ψήφισης του πλέον αντεργατικού νομοσχεδίου που ψηφίστηκε τις τελευταίες δεκαετίες. Χωρίς πολλή σκέψη, καταλήγω στο συμπέρασμα πως δεν είναι καθόλου έξυπνος – είναι εντελώς βλάκας.

Κάποιοι πολιτικοί ξεγελιούνται επειδή μιλάνε από τα τηλεπαράθυρα του Mega και νομίζουν πως οι πολίτες τους χειροκροτάνε και τους αποθεώνουν από τα σπίτια τους. Στην πραγματικότητα, είναι ασφαλείς μόνο στο στούντιο του Mega ή όταν τους προστατεύουν οι μπράβοι τους. Το ίδιο ισχύει, βέβαια, και για τους τηλεδημοσιογράφους και τα αφεντικά τους. Προσπαθώ να φανταστώ ποια θα ήταν η τύχη της Όλγας Τρέμη και του Μπόμπολα, αν αποφάσιζαν να κατεβούν μια βολτίτσα μόνοι τους στη χτεσινή διαδήλωση – θα περνούσαν πάρα πολύ ωραία.

Σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος και η πολιτική τηλεδημοσιογραφία καταδικάζουν τις φάπες που έφαγε ο Κωστής Χατζηδάκης. Δεν νομίζω πως υπάρχει κάποιος λογικός και υγιής άνθρωπος που να χαίρεται, όταν βλέπει έναν άνθρωπο να δέχεται επίθεση. Βέβαια, βία δεν είναι μόνο οι φάπες στον κ. Χατζηδάκη – βία δεν είναι μόνο το ξύλο ή ο πόλεμος. Βία είναι το να οδηγείς με την πολιτική σου σε εξαθλίωση μεγάλο μέρος των πολιτών μιας χώρας. Βία είναι να έχεις φάει τα χρήματα που προορίζονταν για τη δημιουργία εθνικών οδών και δρόμων, με αποτέλεσμα να σκοτώνονται χιλιάδες άνθρωποι στην άσφαλτο. Βία είναι να οδηγείς ανθρώπους σε αυτοκτονία, επειδή δεν έχουν να πληρώσουν τα χρέη τους (αλήθεια, τους μετράει κανείς;). Βία είναι να αδιαφορείς για τα εξαθλιωμένα πρεζόνια, με αποτέλεσμα αυτά να επιτίθενται άγρια σε ανήμπορους ηλικιωμένους για να βρουν χρήματα να πάρουν τη δόση τους. Γενικά, το θέμα «βία» είναι ένα τεράστιο θέμα και όσοι το προσεγγίζουν με φράσεις όπως «καταδικάζω τη βία» ή «είμαι εναντίον της βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται» είναι μάλλον αφελείς και ανιστόρητοι.

Μια από τις πιο βίαιες επιθέσεις των τελευταίων ετών στη χώρα μας ήταν η φράση του Θόδωρου Πάγκαλου «Μαζί τα φάγαμε τα λεφτά». Αφού τα λεφτά τα φάγαμε μαζί, αυτό σημαίνει πως ό,τι βλέπουμε γύρω μας-σπίτια, καταστήματα, αυτοκίνητα, κότερα κλπ- είναι αποτέλεσμα κλοπής και όχι τίμιας εργασίας. Άρα, αφού είναι κλοπιμαία, δεν υπάρχει λόγος να τα σεβαστεί κάποιος – μπορεί να τα κάψει, να τα ανατινάξει και να σκοτώσει τους ιδιοκτήτες τους. Και ποιος «δικαιούται» να το κάνει αυτό, αφού τα «φάγαμε μαζί»; Μα αυτός που δεν έχει τίποτε από όλα αυτά – αυτός που δεν «έφαγε». (Αυτό αφιερωμένο σε όσους αθώους απορούν για το πώς γεννιέται η βία.)

Στη χτεσινή πορεία είδα μέγα πλήθος. Είδα αποφασιστικότητα, απελπισία και μίσος – ταξικό μίσος. Επίσης, είδα αλληλεγγύη ανάμεσα στους διαδηλωτές – οι διαδηλωτές δεν άφηναν τους άλλους διαδηλωτές να πέσουν στα χέρια της Αστυνομίας, αλλά προσπαθούσαν να αποτρέψουν το ξύλο ή τη σύλληψή τους. Η λέξη «χούντα» ακούστηκε από χιλιάδες στόματα – μικρών και μεγάλων. Δεν πρέπει να εκπλήσσει κανέναν – η τεράστια αποχή από τις εκλογές είχε στείλει το μήνυμα.

Οδεύουμε προς την τελική σύγκρουση; Επίκειται ανατροπή; Τι να πω; Το μόνο που ξέρω είναι πως όλα θα παιχτούν στον δρόμο – πάντα έτσι ήταν. Θα τα πούμε στο δρόμο. Με ψυχή βαθιά.

 

πηγή: Ithacanet :

Μερικές τοποθετήσεις ήταν αξιόλογες και πρωτότυπες.

Γενικώς, όμως, όταν ακούς να κάνουν αναλύσεις "περί βίας", στο νου έρχεται η λαϊκή ρήση "σκυλί που γαβγίζει, δεν δαγκώνει".

Όταν δεν έχεις σχέδιο για δημοκρατική ανατροπή και μετασχηματισμό της κοινωνίας, συζητάς για το οτιδήποτε. Όταν δεν έχεις οραματική, βιώσιμη και ελκυστική πρόταση εξόδου από τα πολιτικά αδιέξοδα, το ρίχνεις σε συζητήσεις "περί βίας".

Η δική μας δήλωση;

"Αποκηρύσσουμε τη βία, μετά βδελυγμίας , από όπου και αν προέρχεται".

Υπάρχουν αντιρρήσεις; Φυσικό είναι να υπάρχουν. Τις έχουμε ακούσει και όχι μόνο αυτό: Έχουμε ακούσει και πολύ βρίσιμο, ειρωνία, περιφρόνηση και πολλά άλλα απαξιωτικά.

Όταν δεν έχεις σχέδιο , που να μπορεί να συσπειρώσει και , τελικά, να συσπειρώνει μεγάλα τμήματα της κοινωνίας, με σκοπό μια καλύτερη κοινωνία, συζητάς και  ασχολείσαι με τις θεωρίες για τη βία.

Η βία, όμως, δεν είναι θεωρία. Και, κυρίως, δεν χρειάζεται θεωρίες. Η κοινωνία θέλει κάτι που να το πιστέψει, να το υπερασπιστεί και να το διεκδικήσει.  Και όταν το βρει, ξέρει τι πρέπει να κάμειι.

  • Σε έναν κόσμο, που δεν είναι αγγελικά πλασμένος, όσοι ποθούν, θέλουν και προσπαθούν για τη ζωή και το μέλλον τους, 
  • το κομμάτι της κοινωνίας που διαρκώς μεγαλώνει και απειλεί, 
  • αυτό το ενεργό και ερωτεύσιμο κομμάτι της κοινωνίας,
  • αυτή η μεγάλη δημοκρατική και κοινωνική ομορφιά, που έχει φτιάξει σχέδιο για το πώς θα τα καταφέρει,
  • είναι πολύ πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη με μειοψηφίες που έχουν για όπλο τους τη βία .

Λέτε, όλος αυτός ο κόσμος να μη ξέρει πως πρέπει να αντιμετωπίσει μια τέτοια κατάσταση;

Και λέτε, να μην έχει συμπεριλάβει στα σχέδια του, την άμυνα και την υπεράσπιση;

Οι κοινωνίες που ξέρουν να παλεύουν και να αγαπούν, ξέρουν και να υπερασπίζονται τις αγάπες τους, τις ζωές τους και τα παιδιά τους.

Μόνο τα σκυλιά που δεν δαγκώνουν, που δεν μπορούν να δαγκώσουν, συζητούν για το αν πρέπει να δαγκώσουν.

Και για να μη σπεύσει κάποιος να μας τα χώσει: Δεν έχουν σχέδιο, όραμα ή δημοκρατικό  σκοπό και γι' αυτό δεν πείθουν, οι δολοφόνοι, που κρατούν όπλα , με άγνωστη και σκοτεινή προέλευση. Είναι κι αυτοί μέρος των σχεδίων του συστήματος ή απλά το υπηρετούν, λόγω βλακείας.

Προς τι , λοιπόν, όλη αυτή η συζήτηση "περί βίας";

Μα, γιατί δεν υπάρχει σχέδιο και πρέπει να λέμε και καμία μαλακία, για να περνά ο καιρός, όσο είμαστε ανήμποροι και ανίκανοι να σπρώξουμε προς τις χωματερές της ιστορίας το διεφθαρμένο και ολιγαρχικό πολίτευμα.

Οι μπουνιές που έφαγε ο Χατζηδάκης δεν απειλούν τη δημοκρατία, γιατί δημοκρατία δεν υπάρχει.

Τα χτυπήματα, που έφαγε η κυρία της φωτογραφίας, μόνο και μόνο επειδή διαδήλωσε, απειλούν την κοινωνία και τις όποιες κατακτήσεις της.

ΥΓ: Έχοντας ανοίξει μέτωπο με τους εμπόρους της πρέζας , δηλώνουμε πως είμαστε φανατικοί αρνητές της βίας, αλλά μαλάκες δεν είμαστε και τις ζωές, τις δικές μας και των παιδιών μας, δεν τις  έχουμε για πέταμα.

"Αποκηρύσσουμε , μετά βδελυγμίας, τη βία από όπου και αν προέρχεται".