Share |

Koρνήλιος Καστοριάδης: ο υποκινητής

Κάποιοι γερμανοτσολιάδες, ντυμένοι εθνικιστές, έψαχναν και βρήκαν τον "υποκινητή" της πανευρωπαϊκής εξέγερσης των "αγανακτισμένων", στο πρόσωπο ενός εβραίου! Πρόκειται για τον γέροντα γάλλο σοσιαλιστή, που περασμένα τα 90, έγραψε πέρισι το βιβλιαράκι "αγανακτείστε". 

Επειδή, είμαστε κι εμείς "ερευνητές" γεγονότων, σας παρουσιάζουμε τη δική μας εκδοχή.

Μας  κίνησε την περιέργεια, πως είναι δυνατόν, ένα αυθόρμητο κίνημα να έχει κοινό στόχο σε όλες τις πλατείες της Ελλάδας , χωρίς προηγούμενη συνεννόηση την "Άμεση Δημοκρατία, τώρα!"

Σύμφωνα με τις επιστημονικές εκδοχές των συνομοσιών , αυτό δεν μπορεί να είναι τυχαίο. Πρέπει να υπάρχει καθοδηγητής και σας τον αποκαλύπτουμε:

Κορνήλιος Καστοριάδης. Ο άνθρωπος, ο φιλόσοφος, ο πολιτικός στοχαστής, ο ψυχολόγος, ο διανοοιύμενος, που δυστυχώς δεν ήταν εβραίος. 

Μόνος, μέσα στην ξηρασία του τέλους του περασμένου αιώνα, έχοντας αποκηρύξει το μαρξισμό, σε όλα τα άρθρα του έγραφε , παρέα με την Hannah Arendt για την (άμεση) δημοκρατία. Η τελευταία ήταν εβραία (τυχαίο;).  Εραστής και εμπνευστής της "αυτο-νομίας". Η "αυτοθέσμιση" ήταν η αγαπημένη του. Και ονειρευόταν κάτι πολύ απλούστερο, από το να "σώσει τον κόσμο". Μια κοινωνία, όπου η ανθρωπότητα θα έσωζε μόνη της τον εαυτό της.

Μέσα στην ξηρασία των -ισμών, ο Κορνήλιος δήλωνε θαυμαστής του απρόοπτου, που μπορεί να γεννήσει η ανθρώπινη "ανώνυμη" πράξη. Όπως τότε, στην αρχαία Ελλάδα ή στην Αναγέννηση, όπως "το έχει κάμει 2-3 φορές, ως τώρα".

Στην "έρευνα" μας βοήθησε και το πιο κάτω blog:

ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ;

Το τελευταίο διάστημα, άνθρωποι κάθε κοινωνικής τάξης, κάθε ιδεολογίας, κάθε κουλτούρας, απλώς συνυπάρχουν στις πλατείες. Ξεσηκώθηκαν απρόσμενα, για κάποιο περίεργο λόγο, βγαίνοντας απότομα μέσα από μία παρατεταμένη μαζοχιστική ύπνωση. Το μοναδικά τους κοινά σημεία, η άρνηση και η κατανόηση τής ανάγκης αλλαγών. Ένας λαός αποδεδειγμένα επιρρεπής στην χειραφέτηση γλυκομίλητων δημαγωγών, ένας λαός χωρίς ταυτότητα στην πραγματικότητα και χωρίς κοινό σκοπό, μοιάζει εύκολος στόχος για κάποιους που αποδεδειγμένα ξέρουν να τον χειρίζονται. Όσο καθυστερεί η εμφάνιση ενός ιδεολογικού υπόβαθρου που θα καθοδηγήσει τον αγώνα του, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες οι ενέργειες αυτού του ίδιου του αγανακτισμένου λαού να παραληφθούν από τους γνώστες και να επιστραφούν εναντίον του. Η διαπίστωση της ζημιάς που προκλήθηκε από την γενική κομματοκρατία, ειδικά στη χώρα μας είναι γενική. Η διστακτικότητα να προχωρήσει η σκέψη προς το υπερβατικό αίτημα τής πλήρους κατάργησης των κομμάτων, επίσης. Κι όμως, όπως ήδη έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, αρκεί να αρχίσει κανείς να σκέφτεται μία πολιτεία χωρίς κόμματα και τις λύσεις στα αρχικά ανυπέρβλητα προβλήματα που μοιάζει να δημιουργεί μια τόσο αρχικά τρελή θεωρία, έρχονται η μία μετά την άλλη. Γνωρίζουμε καλά πως στο παρελθόν υπήρξε μία δημοκρατία με αυτό το περίεργο σε σχέση με τις σημερινές χαρακτηριστικό. Γνωρίζουμε επίσης γι αυτή την περίοδο πως ο λαός όντας σοφός, άφηνε αυτούς που γνωρίζουν κάποια ζητήματα να τα διαχειριστούν αποτραβηγμένος σε ένα απλό ρόλο ελεγκτή. Κι επίσης γνωρίζουμε πως όλοι οι πολίτες που έζησαν τότε, συμμετείχαν σε όσα θα μπορούσε ο κάθε πολίτης να έχει άποψη. Ο λόγος, για την αθηναϊκή δημοκρατία.

 Αυτό που κάνει ένα μαζικό κίνημα να αποκτά οντότητα, είναι οι κοινοί στόχοι. Κι αυτοί δεν υπάρχουν, αφού εδώ και πάρα πολλά χρόνια καλά έχουν εκπαιδευτεί οι πολίτες στο να αφήνονται σε πολωτικές σκέψεις, στήνοντας στα δύσκολα χρωματιστές κρεμάλες τυφλωμένοι από το δογματισμό τους. Όμως το σίγουρο είναι πως μόνο όλοι μαζί μπορούμε. Μήπως η ολοκλήρωση τής κυοφορίας των στόχων ενός αόριστου σήμερα αγώνα, η γεφύρωση των διαφορών και η εκκίνηση στην ουσία ενός στοχευμένου αγώνα πρέπει να αναζητηθεί στην πνευματική καθοδήγηση, στο έργο κάποιου ανθρώπου που αν και αριστερός κρυφοκοίταξε, θαύμασε και στήριξε καλά την πίστη του σε κάτι που μόνο σε δεξιούς ήταν αρεστό; Κι αν σκεφτούμε πως όλες του οι σκέψεις εξελίχθηκαν χωρίς καθόλου να χάσει ούτε την αριστεροφροσύνη του ούτε την πίστη του σε αυτό που θαύμαζε μοιάζει ακόμη πιο ιδανικός. Μήπως λοιπόν οι σκέψεις του Κορνήλιου Καστοριάδη για μία σύγχρονη δημοκρατία αθηναϊκού τύπου πρέπει να ξεσκονιστούν, παραμερίζοντας τις διαφορές και σμίγοντας τα θέλω των όσων έχουν τη διάθεση να αγωνιστούν για κάτι καλύτερο αλλά δε βρίσκουν τους τρόπους και τα σημεία επαφής με τους συναγωνιστές τους;

ΠΗΓΗ: thorivox

Σημ. "Ι": Στα σχόλια της πηγής, θα βρείτε τον Odyssey, δηλ. τη δική μας παρέμβαση.