Έχουμε ασχοληθεί πολλές φορές με το "εγώ", ως έναν από τους δύο καθοριστικούς παράγοντες διαίρεσης μιας κοινωνίας, ώστε να μπορεί να κυβερνά μια ενωμένη μειοψηφία. Ο άλλος είναι τα κόμματα.
Το "εγώ" ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας που εμπόδισε τους εκατοντάδες ή χιλιάδες ενεργούς πολίτες στην Κεφαλονιά(και σε όλη την Ελλάδα) να ενωθούν και, σήμερα, να βρίσκονται πάνω από την κάλπη με τις δικές τους δυνάμεις. Και, τώρα, να πρέπει να ρίχνουμε νερό στο κρασί μας και να αναζητούμε συμμαχίες με καταστάσεις που δεν εμπνέουν απόλυτη εμπιστοσύνη.
Όλα αυτά τα χρόνια ζήσαμε τους "καταλληλότερους" είτε ως πρόσωπα είτε ως κόμματα και είδαμε που φτάσαμε. Η απάντηση του λαού , σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι Δημοκρατία, ως διαδικασία και ως τελικός σκοπός: Μια διαδικασία και ένα πολίτευμα στα οποία ο λαός θα αποφασίζει, θα νομοθετεί, θα αυτοδιοικείται και θα αυτοδιαχειρίζεται τα του οίκου του.
Σήμερα, η λογική του "καταλληλότερου", "ικανότερου", "γνωρίζοντος", κλπ, επανέρχεται στα τοπικά πράγματα σε όλη της την "Αυτοκρατορική" Μεγαλοπρέπεια. Το πόσο "Ικανοί" και "Κατάλληλοι" είναι θα το δούμε, λίαν προσεχώς και με παραδείγματα που θα αντληθούν από τις ημέρες και τα έργα τους. Αυτό, όμως, είναι άλλο θέμα.
Η φιλοσοφία του "καταλληλότερου" είναι απλή: Όλα βαίνουν καλώς ή κακώς, αλλά θα πάνε καλύτερα αρκεί να υπάρχουν ικανοί διαχειριστές της εξουσίας (με άλλα λόγια: αν υπάρξω "Εγώ"). Δεν χρειάζονται πολιτικές, δεν χρειάζεται ερμηνεία και ανάλυση της κατάστασης στην οποία ζούμε, δεν χρειάζεται να αναζητήσουμε τις αιτίες του κακού. Ο Καταλληλότερος θα λύσει όλα τα προβλήματα. Το "όλα τα προβλήματα", βέβαια, είναι "τρόπος του λέγειν". Ήδη, από τη διαχείριση του Δήμου κάποιοι σπεύδουν να εξαιρέσουν τη διαχείριση της ζωής μας. "Είναι θέμα κεντρικής εξουσίας" , σου λένε. "Δείξε αυτού του είδους την επιθυμία στις βουλευτικές ή στις ευρωεκλογές, Εδώ, μιλάμε για καλή διαχείριση δημαρχείου".
Η φιλοσοφία του "Καταλληλότερου" είναι Αφαιρετική. Για να σταθεί η "ικανότητα" του πρέπει να αρχίσει να αφαιρεί αιτίες, προβλήματα, καταστάσεις, και τελικά όλη την πραγματικότητα μέσα στην οποία ζούμε. Για να αναδειχθεί το "Εγώ", πρέπει να ξεχάσουμε αυτό που ζούμε.
Η αδιαφορία των "Καταλληλότερων" για αυτό που ζει η συντριπτική πλειοψηφία του λαού έχει καταγραφεί με τρεις τρόπους:
α) Απουσία από δράσεις πολιτών, που προσπαθούν να διασωθούν από μία ανελέητη και απάνθρωπη επίθεση.
β) Στήριξη των κυβερνήσεων, που μας εξοντώνουν, όντας υπηρέτες μιας Παγκόσμιας Αυτοκρατορίας Τραπεζιτών.
γ) Σιωπή ως απάντηση στις πολλαπλές εκκλήσεις για ένα Δήμαρχο που, αυτοθυσιαστικά, θα σταθεί στο πλευρό του λαού και για ένα Δημαρχείο, μετερίζι αντίστασης και υπεράσπισης του βαρυφορτωμένου με χρέη λαού.
Από όσα έχουμε γράψει, για τους "Κατάλληλους", ας κρατήσουμε δύο:
α) Μια και κάποιοι μίλησαν για "νοοτροπίες":
Ναρκισσισμός: Όταν το φαίνεσθαι είναι σημαντικότερο του είναι
για να διαγνωσθεί κάποιος με ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας πρέπει να έχει τουλάχιστον πέντε από τα ακόλουθα συμπτώματα:
Αν δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, τότε, γιατί λένε ότι είναι καλύτεροι από μένα; Επειδή το έχουν αποδείξει στο παρελθόν; (Το τελευταίο θα δούμε κατά πόσο ευσταθεί).
Αποτελεί Ύβρι, αν δεν είναι γελοίο, να υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν ότι μπορούν να αντιπροσωπεύσουν το λαό. Τον καθένα μας. Εμένα. Και, εξ ίσου γελοίο, να πιστεύω εγώ ότι μπορώ να εκπροσωπήσω κάποιους άλλους.
β) Στην πραγματικότητα, η φιλοσοφία του Καταλληλότερου είναι η φιλοσοφία του Δικτάτορα, που την ανάγκη ποιούμενος φιλοτιμία, σε συνθήκες κοινοβουλευτισμού, ζητά, από τους πολλούς, εναπόθεση ελπίδων στα στιβαρά του χέρια. Σε κάθε περίπτωση, αρνείται και περιφρονεί την (άμεση) Δημοκρατία, ως τρόπο επίλυσης προβλημάτων και διαχείρισης ζωών. Αρνείται στο λαό την ικανότητα του να αυτοκυβερνηθεί.
Βεβαίως, οι λαοί έχουν πάντα τη χρεία ηγετών. Ηγετών, όμως, που όταν δεν τον υπηρετούν, ανακαλούνται. Ηγετών - εντολοδόχων των αποφάσεων του. Ηγετών, που συμπάσχουν με αυτόν που εκπροσωπούν. Που χύνουν τις τελευταίες σταγόνες νερό στην άμμο της ερήμου, επειδή δεν επαρκούν για όλο το στράτευμα των Μακεδόνων. Ηγετών, που προασπίζονται βωμούς και εστίες στην πρώτη γραμμή της μάχης, στις Θερμοπύλες του σήμερα. Ηγετών, που δεν έχουν ανάγκη τις χλαμύδες της εξουσίας, όταν έχουν τη λιτότητα του Γκάντι και υφαίνουν τα χρειώδη στον αργαλειό, μαζί με το λαό τους.
Μιλάμε για ηγέτες, που επιλέγονται από αυτούς που συναντάμε ανάμεσα μας, στις μάχες για τον Άνθρωπο και την Πατρίδα, κατά της παγκόσμιας Ηγεμονίας και όχι από τους Απόντες. Για να μην πούμε από τους Ενάντιους, τους στυλοβάτες της Εθνικής μας υποδούλωσης.
Απέναντι στην Υπεροψία των ολιγαρχικώς Ικανών υψώνεται η Μετριοφροσύνη της Δημοκρατίας.
Του Αλμπέρ Καμύ:
Από τη μία οι Δήμαρχοι του Libro D' Oro και από την άλλη το "Δημοτικό Καφενείο" των Ριζοσπαστών. Ιδού το Δίλημμα.
Συνημμένα:
1) Δημαρχεία υπέρ βωμών και εστιών- Αντάρτικα μετερίζια Λευτεριάς
2) Όχι άλλοι υποψήφιοι – πιστοί στους νόμους του καθεστώτος
3) Στα όρια της αλήθειας : Το "εγώ" και το "εμείς".
(στην πρώτη εικόνα: Δον ΨΥΧΩΤΗΣ)